• darkblurbg

 

In 1986 is tennisvereniging Sint Jabik is opgericht. De vereniging heeft 3 kunstgrasbanen op het complex “De Fijfskaar”. 

Contact

Sportcomplex de Fijfskaar

Oosteinde 77

9079 LB Sint Jacobiparochie

0518491500

tennisstjacob@live.nl

 

 

Het bestuur

Joop Bierma (Voorzitter)

Joukje Marra en Linda van Tuinen (Secretaris)

Baukje Zandstra (Tijdelijk Penningmeester/ledenadministratie) 06-28929708

Sybrand Smidt (Kantine commissie)

Hilda de Vries en Thea Wolbers (Lid)

Kantinecommissie 

Reina Braaksma (Schoonmaak)
Sybrand Smidt (Inkoop) 

Verenigingscompetitie leider

Menno Wijnia 06-83013273

Bank

NL79 RABO 0106 5216 08

Kamer van Koophandel

KVK 40004214

Jeugd

  • Start zomerlessen in april

Senioren

  • Iedere maandagavond vanaf 19:30 tossen (bij voldoende animo) Opgave via groepsapp beheerd door Sybrand Smidt (06-33445499)
  • Iedere vrijdagmiddag/avond: Les
  • Vrij spelen mogelijk gedurende hele seizoen, behalve wanneer er lessen zijn, competitie wordt gespeeld of bij vorst of sneeuw op de baan
  • September: start competitie en lessen in april

Vrij tennis

Als er geen toernooi is of als er geen competitie wordt gespeeld mag er door jeugdleden vrij tennis worden gespeeld op de banen tot 19:00uur. Als de banen onbezet zijn mogen de jeugdleden gewoon doorspelen, maar verlaten de baan als er volwassenen op willen.  Kijk eerst even in de agenda voordat je wilt gaan vrij tennissen. In april/mei wordt er competitie gespeeld op dinsdag en woensdagavond en op zaterdagochtend/middag. Vrijdagavond tossen voor volwassenen en maandagavond is er les. Meer informatie over het gebruik van de banen staat onder reglement. 

Jeugdtennis binnen de KNLTB

Wanneer kinderen starten met tennis, worden ze ingedeeld volgens de opbouw van “tenniskids”. Zie ook www.tenniskids.nl. De kleuren rood, oranje en groen vormen de basis van de opbouw van Tenniskids. Deze kleuren staan symbool voor de verschillende fasen die de kinderen doormaken.

Rood
In deze eerste fase maken kinderen kennis met het tennisspel. Ze starten met het ontwikkelen van basisvaardigheden op het gebied van bewegen en coördinatie. De kinderen zijn 4-8 jaar oud. Ze maken kennis met leuke activiteiten en spelen kleine wedstrijden. Er wordt gespeeld met een spons/foam bal op een minibaan (6×12 m.). Het racket is tussen de 43 en 56 cm.

Oranje
In de tweede fase van wordt gewerkt aan de verdere ontwikkeling. De kinderen (7-8-9 jaar) leren nieuwe slagen en technieken die hen helpen om uiteindelijke te kunnen spelen op een grote baan. Er wordt gespeeld op een driekwartbaan (een volledige baan die in de lengte is ingekort tot 18 meter). Er wordt gespeeld met een bal die geschikt is voor het spelen op een driekwartbaan (zachter en lichter dan een normale tennisbal). Het racket is tussen de 56 en 63,5 cm. De wedstrijden worden steeds langer.

Groen
Dit is de laatste fase in de voorbereiding op ‘hele baan’ tennis. De kinderen zijn 8-10 jaar en ouder. Kinderen op deze leeftijd zijn groter en in staat om de hele baan te bestrijken. Technieken, tactieken en atletisch vaardigheden worden verder ontwikkeld. De wedstrijden worden weer wat langer en het wedstrijden spelen speelt een steeds belangrijkere rol. Er wordt gespeeld met een langzame bal die geschikt is voor tennis op een hele baan en met een racket dat tussen de 63,5 en 68 cm lang is.

Competitie

In het voorjaar en in het najaar kan competitie worden gespeeld op eigen niveau tegen andere verenigingen.

Voor meer informatie over de competitie, of als je mee zou willen meedoen, neem dan contact op met iemand van de jeugdcommissie, of kijk op: www.knltb.nl.

Vlak voor de start van de competitie ontvangen de aanvoerders het wedstrijdprogramma. De uitslagen en stand kan worden gevolgd via: www.mijnknltb.nl. Je kan hier een account aanmaken met je eigen bondsnummer dat op je tennispas staat. Het nummer van onze vereniging is 07443.

 

Toernooien

Er worden het hele jaar door verschillende toernooien georganiseerd. Vanaf de leeftijd van 14 jaar mag een lid deelnemen aan een seniorentoernooi. In de agenda-senioren staan alle actuele toernooien en activiteiten. Opgave kan t/m twee dagen voor het toernooi tot 18 uur bij een TC lid of via tennisstjacob@live.nl.
 

Vrij tennis

Als er geen toernooi of les is of als er geen competitie wordt gespeeld mag er vrij tennis worden gespeeld op de banen. Kijk eerst even in de kalender voordat je wil gaan vrij tennissen. De competitie wordt op dinsdag en woensdagavond gespeeld en op zaterdagochtend en middag in de maanden april en mei. Op vrijdagavond is de lesavond en op maandag is er tossen. Tijdens de competitie (april/mei) is er dus op donderdagavond gelegenheid om vrij te tennissen.
Meer informatie over het gebruik van de banen staat onder reglement.

Competitie

Er kan in verschillende categorieën competitie worden gespeeld tegen andere verenigingen. De technische commissie kan hierover meer informatie geven, of kijk op: www.knltb.nl.

In het voorjaar en in het najaar kan competitie worden gespeeld op eigen niveau tegen andere verenigingen.

Vlak voor de start van de competitie ontvangen de aanvoerders het wedstrijdprogramma. De uitslagen en stand kan worden gevolgd via www.mijnknltb.nl. Je kan hier een account aanmaken met je eigen bondsnummer dat op je tennispas staat. Het nummer van onze vereniging is 07443.

Tossen

Voor alle leden vanaf 12 jaar (voorgezet onderwijs) is er elke vrijdagavond om 19:30 de gelegenheid om te tossen (behalve in december en januari). Via een groepsapp  wordt aangegeven hoeveel leden willen spelen. De groepsapp wordt beheerd door Sybrand Smidt (06-33445499).

In de zomermaanden worden er een aantal toss toernooien georganiseerd op vrijdagavond 19:00. De toss toernooien zijn iedere keer bij een andere tennisvereniging in het Bildt.
Bij het tossen en de toss toernooien is opgave vooraf niet nodig!

Wintercompetitie

Van oktober t/m maart is er een wintercompetitie op vrijdagavond voor alle leden vanaf 16 jaar.
De speelschema`s worden t.z.t. vermeld op deze site of worden verzonden via de mail.

Bildtse cup

Eén keer per jaar wordt de Bildtse cup georganiseerd in samenwerking met alle tennisverenigingen van het Bildt. De finales worden ieder jaar in een ander dorp gespeeld.
Voor meer informatie en speelschema`s kijk op www.bildtsecup.nl.

 

 

De tennislessen

Voor jong en oud worden de lessen verzorgd door Twan Hoek van tennisschool van de Lecq en Hilwerda. Op vrijdagmiddag wordt er tennisles aan de jeugd gegeven en op maandagavond aan volwassenen.

De zomerlessen starten in april. Bij genoeg deelname worden er ook in de winter lesgegeven.

Om lessen te volgen moet je wel lid zijn van de tennisvereniging.

Voor meer informatie over de tennisles: https://tennislh.nl/

Je kunt natuurlijk ook altijd even een kijkje op de tennisbaan komen nemen op vrijdagmiddag/avond.

Kosten:

Volwassenen:

  • Winter lessen 1x per week (50 min), € 135,00 

Jeugd:                                                   

  • Zomerlessen €95,- (€ 115,- - € 20,- bijdrage door de club)
  • Winterlessen jeugd € 115,- 

Opgave lessen: https://tennislh.nl/

 

Onze club draait op vrijwilligers

Leden kunnen de volgende vrijwilligerswerkzaamheden uitvoeren:

  • kantinediensten
  • schoonmaak
  • oud papier lopen
  • helpen bij jeugdtoernooien
  • bestuurslid
  • jeugd/baan/kantine/technische commissielid

Wanneer leden geen van bovenstaande activiteiten uit willen voeren kun je ervoor kiezen om 40 euro extra contributie te betalen.

Nieuwe leden kunnen bij de aanmelding aangeven wat ze voor de club willen doen. Wil je als lid toch liever iets anders doen als vrijwilliger? Of ben je geen lid maar wil je wel vrijwilligerswerk bij ons doen. Neem dan contact op via tennisstjacob@live.nl.

Kantinedienst

De kantinediensten worden gedraaid door enthousiaste vrijwilligers die zich daarvoor hebben aangemeld. De vaste kantinemedewerkers hebben een IVA instructie gevolgd en zijn vrijgesteld van de
wekelijkse schoonmaakdiensten.

Tijdens de clubkampioenschappen, kleintje Bildtse Cup, Bildtse Cup en clubkampioenschappen jeugd kunnen nog veranderingen optreden (uitval van diensten) Zodra de wedstrijdschema’s bekend zijn krijgen jullie persoonlijk bericht.

Wat doet de kantinedienst buiten koffie/thee en bier/fris schenken?

  • Eerst de kas (met sleutel) ophalen bij Baukje Zandstra G van Swietenstraat 36 (0518-491395/06-28929708)
  • Wanneer er “hapjes” zijn maak je deze klaar.
  • Eventueel de door het team zelf meegenomen gehaktballen opwarmen.
  • Bijvullen koelkasten
  • Wanneer er producten op zijn graag melden bij Sybrand Smidt (inkoop)
  • 06-33445499.

Deelnemers aan door de club geregelde activiteiten mogen consumpties op laten schrijven om die aan het eind van de avond te betalen. Bezoekers dienen alles contant af te rekenen. Er mogen geen briefjes in de kas achterblijven.

Bij de competitie is het eerste bakje koffie/thee aan de deelnemers en ouders van de club. Fris/AA etc valt hier niet onder met uitzondering van de jeugd.

Drankjes die niet betaald worden wel noteren op de lijst die in de kantine ligt!

Na afloop zorg je dat de prullenbakken leeg zijn, keuken/bar netjes worden netjes achtergelaten,
Koffiezetapparaat uit, lichten uit en de deuren en hek op slot. Uiteraard neem je de kas weer mee.

Tijdens jeugdactiviteiten wordt er geen alcohol geschonken.

Coördinator kantinevrijwilligers: Klasien Faber

Schoonmaak

De schoonmaak is op maandagavond 19.30, de kantine is dan open i.v.m lessen.

Het schoonmaakrooster wordt per mail naar alle schoonmakers verstuurd. We maken om de week de gangen/wc schoon afgewisseld met de KV/VV. In drukke perioden wel vaker.

Schoonmaakartikelen liggen in de berging achter de kantine en in de berging bij de herenkleedkamer. Gebruikte doekjes/dweilen/handdoeken mogen in de wasbak in de berging boven. Deze worden dan uitgewassen. Als je klaar bent even aftekenen in de schoonmaak map, zodat we weten dat je bent geweest. Wil je zeker weten dat je schoonmaakpartner aanwezig is geef hem/haar t.z.t. even een seintje.

Graag onderling ruilen of wanneer je niet op maandagavond kunt, kun je ook op eigen initiatief op een ander tijdsstip schoonmaken.

Coördinator schoonmaak: Reina Braaksma

Oud papier

Het ophalen van oud papier is belangrijk voor de verenigingen in het dorp, vanwege de extra inkomsten. Ieder jaar heeft de tennisvereniging 3 of 4 keer een vrijwilliger nodig om te assisteren bij de container-wagen. De vrijwilliger gaat mee in de wagen en zet een container recht wanneer deze scheef of niet goed staat of is omgevallen. Er zijn twee routes:

  • Geheel Sint Jacobiparochie: 18:15 Groate Kerk
  • Brandsmalaan  in Sint Annaparochie: 18:15 bij De Kade (hoek bij cafetaria De Kaai).

Gedragsregels voor vrijwilligers/begeleiders

Tennisvereniging Sint Jabik is een dorpsvereniging, die laagdrempeligheid en gezelligheid nastreeft. De leden leveren elk een actieve bijdrage aan het verenigingsleven. Saamhorigheid, respect en plezier staan hoog in het vaandel. De T.V. voorziet in de behoefte van jong en oud om op zowel recreatief als competitief niveau te spelen.

Wille is kinne!

  • De vrijwilliger moet zorgen voor een omgeving en een sfeer waarbinnen de minderjarige zich veilig en gerespecteerd voelt.
  • De vrijwilliger onthoudt zich ervan de pupil te bejegenen op een wijze die de minderjarige in zijn waardigheid aantast.
  • De vrijwilliger dringt niet verder door in het privéleven van de minderjarige dan functioneel noodzakelijk is.
  • De vrijwilliger onthoudt zich van elke vorm van seksuele benadering en misbruik ten opzichte van de minderjarige. Alle seksuele handelingen, handelingen, contacten en –relaties tussen vrijwilliger en minderjarige tot 16 jaar zijn onder geen beding geoorloofd en worden beschouwd als seksueel grensoverschrijdend gedrag.
  • De vrijwilliger mag de minderjarige niet op zodanige wijze aanraken, dat deze aanraking naar redelijke verwachting als seksueel of erotisch van aard ervaren zal worden.
  • De vrijwilliger zal tijdens trainingsdagen, kampen, reizen, uitjes en dergelijke zeer terughoudend en met respect omgaan met minderjarigen en de ruimtes waarin zij zich bevinden, zoals de kleedkamer.
  • De vrijwilliger heeft de plicht de minderjarige naar vermogen te beschermen tegen vormen van ongelijkwaardige behandeling en seksueel grensoverschrijdend gedrag en zal er actief op toezien dat de gedragscode door iedereen die bij de minderjarige is betrokken, wordt nageleefd.
  • Indien de vrijwilliger gedrag signaleert dat niet in overeenstemming is met deze gedragscode en bij vermoedens van seksueel grensoverschrijdend gedrag, is hij verplicht hiervan melding te maken bij de vertrouwens(contact)persoon.
  • De vrijwilliger krijgt of geeft geen (im)materiële vergoedingen die niet in de rede zijn.
  • In die gevallen waar de gedragscode niet (direct) voorziet, of bij twijfel over de toelaatbaarheid van bepaalde gedragingen ligt het binnen de verantwoordelijkheid van de vrijwilliger in de geest van de gedragscode te handelen en zo nodig daarover in contact te treden met de vertrouwens(contact)persoon.

Omgangsregels TV Sint Jabik

  • De vrijwilliger accepteert en respecteert de ander zoals hij is en discrimineert niet. Iedereen telt mee binnen TV Sint Jabik;
  • Ondanks het verschil in talent heeft iedere sporter evenveel recht op participatie aan wedstrijden, toernooien, trainingen en alle andere activiteiten die bij de vereniging georganiseerd worden;
  • Het publiek bemoeit zich niet met de wedstrijd. Aanmoedigen mag, schreeuwen, tieren en de tegenpartij in diskrediet brengen niet;
  • De sporters gedragen zich sportief en eerlijk tijdens de wedstrijd. Schelden, vloeken en schreeuwen worden niet gewaardeerd;
  • De vrijwilliger houdt rekening met de grenzen die de ander aangeeft;
  • De vrijwilliger valt de ander niet lastig;
  • De vrijwilliger wijst de sporters op sportief en eerlijk gedrag;
  • De vrijwilliger maakt op geen enkele wijze misbruik van de machtspositie;
  • De vrijwilliger houdt gepaste afstand tot de sporters en raakt de anderen niet tegen zijn of haar wil aan. Omgekeerd geldt hetzelfde;
  • Als iemand de vrijwilliger hindert of lastig valt dan vraagt de vrijwilliger hem/haar hiermee te stoppen. Als dat niet helpt, vraagt de vrijwilliger een ander om hulp;
  • De vrijwilliger helpt anderen om zich aan deze omgangsregels te houden en spreekt degene die zich daar niet aan houdt er op aan en meldt dit zo nodig bij het bestuur.

Aannamebeleid

  • TV Sint Jabik voert een kennismakingsgesprek met iedere nieuwe vrijwilliger;
  • TV Sint Jabik checkt referenties bij andere verenigingen;
  • De vrijwilliger vraagt via de vereniging een VOG aan. TV Sint Jabik herhaalt dit iedere 5 jaar;
  • De vrijwilliger is lid van de KNLTB. Is dit niet het geval, dan tekent de vrijwilliger een VOT (Verklaring onderwerping Tuchtrecht). Daarmee valt de vrijwilliger onder het tuchtrecht van de bond. TV Sint Jabik informeert hem daarover;
  • TV St Jabik zorgt ervoor dat de vrijwilliger bekend is met de gedragsregels

VOG maatregelen grensoverschrijdend gedrag

Op elk moment kan je als bestuur een melding of klacht over Grensoverschrijdend Gedrag of Seksuele Intimidatie krijgen. Soms zal het via de VCP lopen, maar het is ook mogelijk dat het je via via ter ore komt of dat een slachtoffer direct bij een bestuurslid aanklopt.

Het eerste wat je altijd moet doen is: ”Sta de aanmelder rustig te woord, ga niet te diep in op wat de aanmelder vertelt en probeer je tijdens het gesprek een beeld te vormen over de inhoud, aard en ernst van de situatie. Noteer alles wat opvalt en verteld wordt in feitelijke bewoordingen. Verwijs indien mogelijk door naar de VCP van je sportvereniging. Wanneer deze VCP er niet is, spreek je af uiterlijk binnen een dag te laten weten bij wie de aanmelder terecht kan.”

Neem contact op met de VCP* van jouw sportbond om advies in te winnen. Zorg hierbij dat de anonimiteit van het slachtoffer behouden blijft. De VCP van jouw sportbond helpt met inschatten van de situatie en het nemen van de juiste stappen. *De VCP heeft een andere rol dan een eventuele vertrouwenspersoon. De taak van de VCP is vooral een procedureel adviserende rol. De vertrouwenspersoon speelt juist een inhoudelijk adviserende rol. Zie stap 5 voor verdere toelichting over de rol van de VCP.

Welke stappen onderneemt TV Sint Jabik?

Optie A) Er wordt een klacht ingediend of een melding gedaan

Als er een klacht wordt ingediend door een sporter of ouder van een sporter onderneemt TV Sint Jabik de volgende stappen:

1) We melden het incident geanonimiseerd bij de VCP van de KNLTB. De VCP van de KNLTB helpt de situatie inschatten en helder te krijgen welke stappen genomen kunnen worden. Let op: communicatie met betrokkenen is van groot belang.

2) We verwijzen de melder door naar de VCP van TV Sint Jabik (of één van de andere verenigingen op de Fijfskaar, afhankelijk van de voorkeur van de melder) als dit nog niet gebeurd is. De VCP is voor het slachtoffer aanspreekpunt en eerste opvang. De VCP adviseert over de te nemen stappen. (protocol, registratie- en rapportageformulier NOC*NSF).

3) Bij vermoedens van strafbare feiten is het belangrijk zo snel mogelijk een informatief gesprek met de politie te voeren.

4) Twee bestuurders van TV Sint Jabik behandelen de aanklacht en voeren de nodige acties uit;

5) De communicatie verloopt via deze twee contactpersonen;

6) Bedenk of het incident op de agenda van de bestuursvergadering moet komen of dat er direct een vergadering ingelast moet worden. Of juist niet!

7) Houd als bestuur een logboek bij van alle gebeurtenissen;

8) Isoleer het probleem door een voorlopige zwijgplicht na een melding in acht te houden voor het bestuur, de melder en eventuele anderen die op de hoogte zijn ten opzichte van derden.

9) Ga na of er direct bestuurlijke maatregelen genomen moeten worden om de veiligheid binnen de sportvereniging te herstellen door contact op te nemen met de VCP van je sportbond. Let hierbij op de hiervoor geldende procedure ten aanzien van hoor en wederhoor.

10) Wanneer de melder een klacht of melding heeft ingediend bij de sportbond, zorg dan dat je contact houdt met de melder en andere betrokkenen tot het proces bij de sportbond is afgerond.

11) Bedenk aan de hand van de uitkomst van de klacht of melding wat er nodig is om de veilige sportomgeving weer te herstellen. Dit kan bijvoorbeeld op het vlak van communicatie liggen, het aanstellen van een nieuw kaderlid zijn of het (verder) ontwikkelen van preventief beleid.

Optie B) Er wordt (nog) geen klacht ingediend of melding gedaan

Als er (nog) geen klacht ingediend wordt of melding wordt gedaan, wordt het vertoonde gedrag als ongewenst ervaren maar twijfelt de melder of er een klacht/ melding moet komen of is de melder er al uit dat er geen klacht/melding moet komen. De melder zal moeten besluiten welke stappen hij/zij zelf wil nemen. Daarin geldt: ‘Jouw gevoel heeft gelijk’ altijd als maatstaf. Verwijs de melder door naar de VCP van je sportvereniging als dit nog niet gebeurd is. De VCP is voor het slachtoffer aanspreekpunt en eerste opvang. De VCP kijkt samen met de melder welke stappen er mogelijk zijn en welke consequenties deze hebben.

Een of meerdere van de volgende maatregelen zijn dan bijvoorbeeld mogelijk:

– Direct persoonlijk aanspreken: ‘melder’ gaat in gesprek met ‘beschuldigde’ om aan te geven wat hij/ zij als ongewenst heeft ervaren en vraagt hier rekening mee te houden.

– Eventueel vindt dit gesprek plaats in het bijzijn van een onafhankelijk derde (niet de VCP)

(protocol, registratie- en rapportageformulier NOC*NSF).

Daarnaast kan het bestuur zelf handelen. Als de melder geen melding of klacht heeft ingediend zal het bestuur over de situatie horen via de rapportage van de VCP. Het bestuur kan dan de volgende stappen nemen vanuit bestuurlijke verantwoordelijkheid:

1) De VCP en/of één van de bestuursleden gaat in gesprek met de ‘dader’ om aan te geven wat het ‘slachtoffer’ als ongewenst heeft ervaren en wijst op ‘Hun gevoel heeft altijd gelijk’. Een 3e, onafhankelijke persoon sluit aan. Ook vindt er een gesprek plaats tussen ‘dader’, ‘slachtoffer’ en de VCP, mits het slachtoffer daarmee akkoord gaat.

Op basis van dat gesprek beslist het bestuur, in overleg met de VCP, of de vrijwilliger al dan niet in functie blijft.

2) Ga aan de slag met preventief beleid op het gebied van ongewenst gedrag. Maatregelen instellen, dan wel maatregelen nieuw leven inblazen.

Vertrouwenscontactpersoon (VCP)

Vertrouwens(contact)personen zijn de voorzitters van de sportverenigingen die gevestigd zijn op sportcomplex de Fijfskaar (VV St Jacob, TV St Jabik, KV Het Noorden, GV St Jacob, en Bildtse Jeu de Boule club).

De VCP is het eerste aanspreekpunt binnen de sportorganisatie voor iedereen die te maken heeft met grensoverschrijdend gedrag of daar een vraag over heeft en hier met iemand over wil praten. De VCP is er voor iedereen binnen de organisatie; sporters, ouders, kinderen, trainers, toeschouwer, bestuurders.

Je kunt in eerste instantie contact opnemen met de voorzitter van je eigen vereniging, maar je mag je ook altijd wenden tot een voorzitter van één van de andere verenigingen.

De vertrouwens(contact)persoon gaat uiteraard vertrouwelijk met de informatie op. Indien mogelijk zal de vertrouwens(contact)persoon zelf proberen de situatie op te lossen of in ieder geval in kaart te brengen. Eventueel kan er met de andere vertrouwens(contact)personen overlegd worden welke stappen er ondernomen moeten worden.

De VCP kan voor advies terecht bij de vertrouwenscontactpersoon van de verschillende sportbonden, NOC*NSF en instanties in de buurt zoals het Gebiedsteam in Gemeente de Waadhoeke. Leden van de verenigingen (en de VCP) kunnen voor vragen en advies ook zelf terecht bij de vertrouwenscontactpersoon van de sportbond of bij het Vertrouwenspunt Sport.

 

Contributie

  • Jeugd (tot 12 jaar): € 39,-
  • Junioren (op 1 januari 12 jaar of ouder): € 49,-
  • Senioren (op 1 januari 17 jaar of ouder): € 100,-

Aanmelden

Wilt u lid worden van Tennisvereniging Sint Jabik? Vul dan het inschrijfformulier in en lever dit ondertekend in bij Baukje Zandstra (penningmeester), bij één van de andere bestuursleden of in de brievenbus van de tennisvereniging: Oosteinde 77, Sint Jacobiparochie. Nieuwe leden kunnen alleen via automatische incasso betalen.

Klik hier voor het Aanmeldingsformulier, of stuur een email naar tennisstjacob@live.nl. Dan wordt het naar u toe gezonden.

Opzeggen 

Uw lidmaatschap opzeggen voor 31 december via een mail aan tennisstjacob@live.nl. Het lidmaatschap van de KNLTB en van ons loopt van januari t/m december. Zegt u te laat op, dan zijn er al kosten gemaakt, nl. contributie en districtsafdrachten aan de KNLTB.

Het reglement

  • Het is verplicht tennisschoenen op de baan te dragen (sportschoenen zonder profielzolen of noppen). De tennisschoenen moeten bij de baan worden aangetrokken.
  • Kleding en tassen horen in de kleedkamer of in de gang achter de kantine (niet op het terras, de baan of in de kantine!).
  • Iedereen die gaat tennissen, onthoudt het tijdstip dat men begint te spelen. De maximale speelduur is een half uur als er wachtenden zijn. Na dit eerste half uur mag er, als er geen wachtenden zijn, verder worden gespeeld. Zodra er nieuwe spelers komen, verlaat je direct de baan.
  • Jeugdleden die op de basisschool zitten, mogen tot 19.00 uur van de baan gebruik maken. Als de banen na 19.00 uur echter onbezet zijn, mogen ze (door)spelen, maar verlaten de baan als er seniorleden willen spelen.
  • Er wordt niet op het terras getennist.
  • Fietsen moeten in de fietsenrekken geplaatst. De ingang mag nooit door fietsen en brommers worden geblokkeerd.
  • Er kan het gehele jaar op de baan worden getennist. Bij de volgende weersomstandigheden mag er niet worden getennist: onweer, opdooi en sneeuw. Als er in de winterperiode niet mag worden getennist dan hangt er een bordje bij de baan en wordt dit vermeld via deze website. Bij twijfel kunt u contact opnemen met de baancommissaris.

In die gevallen waarin het baanreglement niet voorziet, beslist het bestuur.

Als de baan vrij is mag een lid één introducé meenemen. De kosten hiervoor bedragen €3,50 per half uur. Dit mag niet vaker dan 3 keer per jaar!
Betalen bij het bestuur, bij voorkeur bij de penningmeester, of (indien aanwezig) bij de kantine commissie.

Ben je echter lid van een andere Bildtse tennisvereniging dan mag je kosteloos met een lid van onze vereniging tennissen op onze banen. Deze regel is ook van toepassing bij de andere Bildtse tennisverenigingen.

Verlichting

De sleutel van de verlichting hangt in de dames kleedkamer. Hier kun je met de sleutel de lampen aan doen. De sleutel moet er dan in blijven zitten! Na afloop de sleutel eruit halen. De verlichting mag tot uiterlijk 23.00 uur worden gebruikt. Houd er rekening mee dat er een vertragingstijd van 15 minuten is, voordat de lichten opnieuw kunnen worden ontstoken. Verlaat het terrein niet voor te hebben gecontroleerd of het licht ook werkelijk op uit staat.

Boxen, beneden en boven terras

Iedereen is verplicht de boxen/terrassen en andere (gezamenlijke) ruimtes na gebruik op te ruimen, de stoelen te stapelen en tegen de muur zetten (anders waaien ze weg)en afval in de prullenbakken te gooien.

Sleutel

Ieder lid kan tegen een kleine borgvergoeding een eigen sleutel krijgen van het hek. Deze kan worden aangevraagd bij het bestuur.